Editorial Barcino

L’Editorial Barcino és el segell editorial de la Fundació Carulla.

Editorial Barcino és una editorial especialitzada en la publicació de textos catalans antics, des de l’Edat Mitjana fins al segle XIX.

Va ser creada l’any 1924 per Josep Maria de Casacuberta. Lluís Carulla va adquirir-la l’any 1972.

La col·lecció més reconeguda d’Editorial Barcino és Els Nostres Clàssics, fundada, alhora que l’editorial, l’any 1924. Actualment aquesta col·lecció té dues sèries, destinades a edicions crítiques:

L’Editorial Barcino, amb la voluntat de fer més assequibles els clàssics medievals als seus lectors té dues col·leccions de caràcter divulgatiu:

• Biblioteca Barcino, que posa a l’abast del gran públic els clàssics de la literatura catalana antiga en edicions assequibles i manejables, destinades tant al públic general com als estudiants universitaris i de segon ensenyament
  • Tast de Clàssics, que pretén invitar a gaudir dels grans autors i dels títols més destacats de la literatura catalana medieval des d’una sensibilitat contemporània, a partir de l’adaptació de les obres feta per escriptors i poetes actuals.

L’Editorial Barcino ha establert acords de coedició per publicar textos catalans antics en anglès amb Tamesis Books, en alemany amb Lit Verlag i en castellà amb Pre-textos.

A més a més, la col·lecció Observatori de Valors publica els volums que resulten del projecte de col·laboració entre la Fundació Carulla i ESADE, i la col·lecció Museu de la Vida Rural les obres de caire etnològic generades a l’entorn del museu i de les iniciatives que en depenen.

L’Editorial Barcino va impulsar l’any 2010 la plataforma Amics d’Els Clàssics. La seva finalitat és encomanar i compartir el gust i la passió pels clàssics catalans medievals. El grup, a més de la realització constant de múltiples actes arreu del territori, ofereix nous espais de trobada i participació com la pàgina de facebook o el bloc. Us animem a fer-vos Amics d’Els Clàssics!