Agenda Fundació Carulla

Pestanyes primàries

febrer 2018

dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.

"The Dust Bowl: Quan la natura es rebel·la"
Data: 16/02/2018 - 19:00

DUST BOWL, quan la natura es rebel·la, una exposició sobre refugiats climàtics al Museu de la Vida Rural: Coneixem com a Dust Bowl la catàstrofe ecològica i humanitària ocorreguda durant els anys 30 als Estats Units d’Amèrica com a conseqüència dels mals usos agrícoles, agreujada pels efectes de la Gran Depressió generada pel Crac del 29. Es tracta del primer cas extensament documentat sobre refugiats climàtics. El Dust Bowl és un exemple paradigmàtic de la falta d’entesa entre els humans i la naturalesa i de com es pot ermar la terra agrícola abocant a grans masses de població a una migració dramàtica per factors climàtics. Casos que es tornen a repetir actualment en diferents llocs del món a causa del canvi climàtic. Fins al 5 de gener al Museu de la Vida Rural, a l'Espluga de Francolí.
--
La mostra conté més d’una quarantena de fotografies, moltes d’elles realitzades sota l’FSA (Farm Security Administration) als anys 30 a càrrec de fotògrafs com Dorothea Lange, Arthur Rothstein i Russell Lee, entre d’altres; peces originals, audiovisuals i documentals sobre els esdeveniments d’aquest episodi i sobre casos actuals de refugiats climàtics. L’exposició també posa focus en el riquíssim aspecte cultural derivat del Dust Bowl, com en l’obra narrativa de John Steinbeck, en la música folk de Woody Guthrie o el cinema de John Ford i evoca a l’experiència del públic a partir d’escenografies i la participació.