Últimes notícies Fundació Carulla

Lliurament dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d'escoles i mestres i professors

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, lliurà els XXXVIII Premis Baldiri Reixac, en la modalitat d'escoles i mestres i professors

Lliurament dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d'alumnes

Els premis en la modalitat d'alumnes van lliurar-se diumenge 8 de maig al Casal de l'Espluga de Francolí.

Presentació de la traducció catalana medieval de les 'Epístoles a Lucili' de Sèneca, a l'Institut d'Estudis Catalans

L'obra, en tres volums a cura de Tomàs Martínez Romero, recull el pensament del màxim representant de l'estoïcisme romà

Ramon Llull retornà per Sant Jordi

Ramon Llull signà llibres a la parada de l'Editorial Barcino al passeig de Gràcia i visqué l’ambient de Sant Jordi

Propers esdeveniments
    Lliurament del Premi Pissiganya- Tinter de les lletres.
    Data: 27/05/2016 - 18:30

Acte dinamitzat per Comediants.
    Tindrà lloc al Casinet d'Hostafrancs, de Barcelona

27/05/2016 - 18:30
    Visions 5.1. Taula rodona al voltant de les dones que són enòlogues i productores de vi
    Data: 27/05/2016 - 19:00

Museu de la Vida Rural, L'Espluga de Francolí

27/05/2016 - 19:00
    Lectura dramatitzada de la Disputa de l'ase d'Anselm Turmeda a Blanes
    Data: 30/05/2016 - 20:00

A la Biblioteca Comarcal de Blanes

Lectura dramatitzada participativa de Disputa de l’ase d’Anselm Turmeda, a partir de la versió d’Albert Mestres i Marta Marfany. Amb Ferran Frauca, Pep Ribas, Miquel Pujadó i actors de les poblacions participants. Direcció: Carles Canut. Guió i música:Miquel Pujadó. Col•labora: Fundació Romea.

Calendari actes_Biblioteques_Amigues_dels_Classics.pdf
    30/05/2016 - 20:00
    Lectura dramatitzada de la Disputa de l'ase d'Anselm Turmeda a Tremp
    Data: 06/06/2016 - 20:00

A la Biblioteca Pública Maria Barbal de Tremp

Calendari actes_Biblioteques_Amigues_dels_Classics.pdf
    06/06/2016 - 20:00
    Presentació del llibre El taller dels Abadal i la Xilografia Catalana. Segles XVII-XIX, col·lecció Rubiralta i Garriga
    Data: 14/06/2016 - 19:00

La presentació tindrà lloc al Centre de Documentació del Museu del Disseny, de Barcelona.
    Comptarà amb la presència de Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny.

Es tracta d'un recull del fons inèdit d’una selecció de matrius xilogràfiques de la col·lecció privada Rubiralta i Garriga que aplega boixos dels segles XVII al XIX. El fil conductor del llibre és el cicle del sol i la lluna, eix fonamental de la vida quotidiana en l’àmbit rural i urbà, la influència del qual marca els principals àmbits i expressions de la vida: l’alimentació, el pensament, la creació, les festivitats profanes i religioses, el treball... Junt a les fotografies i contextualització dels inèdits originals del sol i la lluna, hi trobem l’auca dels 48 oficis i d’altres talles de fusta, com la primera catalogada del mestre Pere Abadal i Morató, del segle XVII.

14/06/2016 - 19:00